Friday, November 09, 2007

Pening lagi...

Aduh... pening kepala saya.. tambah satu masalah lagi. Esok regular meeting dengan supervisor. Tapi tak dapat hadir sebab ada kursus wajib buat postgrad. So dapatlah satu date lain untuk meeting:

Let's get together on Monday (12th Nov) at 11:00.

I have just spoken to Frederico and he said he had spoke to you (good idea to go and see him - he is a stats man!). He said that he told you a different stat to use (confidence interval). I'd be interested to hear what the results of that test were. Are the algorithms still "the same"?

Aduh.. Yang peningnya si Frederico (a guy from Brazil on sebatical leave) memandai buat cerita. Dah tambah satu masalah. Nak kena explain pulak pasal confidence interval dan tunjuk result guna confidence interval tu. Ish.. betullah dia bercerita dengan saya tapi sekadar bual kosong. Sekarang ni dah kena pulak guna method tu untuk proof algorithm saya still the same. Arghh...!

Meeting akan datang ni saya sepatutnya submit satu report (ni pun masih terhegeh-hegeh menulis) dan juga propose framework (yang ni mungkinlah boleh tangguh) . Esok Jumaat kursus satu hari. Then Sabtu, Ahad. Pagi Isnin dah kena mengadap. Manalah nak sempat jumpa si Frederico untuk refresh balik apa yang dia kata hari tu...

Bengang..bengang.., mana nak tengok anak-anak punya progress.

Dah solat? dah ngaji? ajar ngaji, ada homework? (nasib baik tak banyak homework), nak ajar Khadijah membaca.., dah makan? suap Hasif makan.. etc..

Aduh.. bila nak boleh study ni?...

P/s: wish I can be a mum like "My Mum is Amazing" by Naadira Ali ni.

5 comments:

ummufawwaz said...

sabar kak..sabar..sabar je lah:(

ZLAA said...

ummufawwaz,

He..he..sabarlah ni.. Macamana susahpun, asalkan kita happy dengan apa yang kita buat. Itu yang penting.

ADIEJIN said...

saya yang baca ni pun terasa penats... sigh..

Ummi said...

Zlaa I really respect you for being a great multitasking mom..

p/s i am wondering can i be like you?

Faruha said...

Salam zlaa,

saya suka sgt lirik lagu tu...wish we could be an amazing mum like that song...

ps: saya dah habis phasa pening2 belajar, skrg berkerja di sini.